CONCEPT
CONCEPT
UITGELICHT
CONCEPT
CONCEPT
CONCEPT
De overige vakgebieden die nauw verbonden zijn met concepten bedenken, grafisch ontwerpen en alle reclame uitingen zijn fotografie en copywriting.
FOTOGRAFIE
Fotografie is een vak apart. Maar omdat fotografie vaak ook verbonden is aan de concepten of uitingen die ik bedenk doe ik deze shoots ook wel eens zelf. Het komt geregeld voor dat ik precies in mijn hoofd heb hoe ik bijvoorbeeld een voorpagina van een brochure wil hebben, dan pak ik zelf mijn fototoestel en doe ik zo'n shoot zelf. PUUR magazine is hier een goed voorbeeld van.
In overleg ben ik ook in te huren voor een losstaande fotoshoot. Hier bij wil ik wel benadrukken dat ik geen professional ben, maar de semi-professional.
COPYWRITING
Bij een opvallende advertentie, poster of artikel in een blad hoort natuurlijk een pakkende heading en copy. De heading is de boodschap waar het om gaat. Ik vind het altijd weer een uitdaging om de boodschap in een creatieve en zo pakkend mogelijke zin te verwoorden. Copywriting is niet mijn vakgebied maar omdat creativiteit en tekst vaak nauw met elkaar verbonden zijn schrijf ik in sommige gevallen zelf de heading en copy.
COPYWRITING
Een copywriter is een schrijver die gespecialiseerd is in het schrijven van commerciële teksten zoals webteksten, folders en slogans.
Een copywriters schrijft, met als doel voor ogen, om te overtuigen om een product of dienst af te nemen of om een bepaalde actie uit te voeren.
Een copywriter kijkt voornamelijk naar het doel van de tekst en hoe hij dit het beste kan bereiken rekening houdend met randvoorwaarden zoals het middel en de doelgroep.
Een copywriter zorgt ervoor dat er door het gebruik van bepaalde woorden, aanspreekvorm, stijl en de structuur van de tekst een doel bereikt wordt van de opdrachtgever. Deze doelen kunnen heel uiteenlopend zijn.
In sommige gevallen schrijf ik ook een artikel.
PUUR Magazine is hier een goed voorbeeld van.